Четящите млади българи: Текстовете на Криско и Гери-Никол са най-пошли

1992
31 Май 2018, 16:00


Скандалът с чалга-певицата, посегнала на творчеството на Никола Вапцаров, се разрази след 24 май, видя HotArena.

 

 

Но темата за посредствените текстове в музикалното развлечение остава. Защото там поезията не просто отсъства, а е заменена от примитивна реч, насечена в ритъм. Посредственият резултат се поднася и изживява като тотален хит. Привидно обществото се е примирило с недоразуменията, но се оказва, че не е съвсем така, писа „Уикенд“.

 

 

Анкета със студенти в центъра на София преобръща представите, че младите хора са безкритични към качеството на заобикалящата ги музика, родена от съвремието. Телевизионната репортерка Елица Кънчева (дъщеря на Лили Вучкова и бившия шеф на „Забавна музика” в БНТ – Любен Кънчев) излезе на улицата и попита минувачи пред Софийския университет кои текстове смятат за най-абсурдни. И кои за добри. 

Първият посочен анти-пример бе „Антилопа” на Тита.  „Да е живо и здраво момичето, харесва ми като певица, има данни, но втория-третия стих... за дисплея и панела... само за себе си говори това...”, казва с ирония Аня Ганева. 

 

 

На случаен принцип е спрян и Стилиян Ангелов, който отсича: „На Гери-Никол текстовете са абсурдни. Много хора ги харесват, но на мен лично не. Особено за яката дупара”. 

На Константин Трендафилов – не си спомням как се казваше, пееше се за кекс и как снощи го е правил, и всичко е точно”, това е примерът в кавички от Борис Илиев. Ето и мнението на Денислав Станишев: „Всички текстове на Криско са абсурдни, защото се пее за най-пошлите неща в съвремието на българското общество. С чалга текстовете са на горе долу на едно ниво. Имаше там нещо за кътници–мътници... Проблемът е, че гледат да римуват, и пеят пълни глупости. Целта на една рап песен е не да римуваш нещо, а да предложиш нещо смислено”.

 

 

Гергана Михайлова: „Направих си труда да чуя новото популярно парче на Слави Трифонов и на Криско. Бях потресена и от текста, и от музика. Не знам къде бдят институциите. Къде са институциите всъщност и защо не реагират? Имаше „ще те убия”, което за мен си е заплаха”.

 

 

В класацията „за” на същите млади хора не присъстват заглавия от съвременната популярна музика. Като добри текстове те цитират „Бяла тишина” от репертоара на Георги Минчев, „Бягство” на дует „Авеню” (защото: „в днешните песни няма такава емоция”), „Клетва” на „Щурците” (много смислен текст, сега за абитуриентите е много подходяща”), „Спасение” и „Елмаз и стъкло” на „Б.Т.Р.”, (имат собствен поетически текст, баладична емоционалност, общ културен контекст, в който се списват, смислен и значещ”).

Анкетата бе излъчена точно на 24 май по БНТ. Цитираме я, за да остане и на печатен носител, а не просто да отлети в ефира. В нея студентите изтъкват още, че песните в българския поп и рок са пример за социална лирика, която не се среща в новата музика.

 





Коментари
Подреди по
 Добави коментар 
Име*
Съобщение*
Капча*
до Наталчето
преди 5 месеца
0
Миличното то, колко е простичко...
Напиши отговор
 Добави коментар 
Име*
Съобщение*
Капча*
Наталия
преди 5 месеца
-34
Не е вярно! Криско и Гери-Никол са сред най-преуспелите ни певци, песните им са готини и свежи а текстовете им са супер. Много по добри са от разни антични Щурци, Б.Т.Р., Георги Минчев и Авеню. Тея са залязли звезди.
Напиши отговор
 Добави коментар 
Име*
Съобщение*
Капча*
Хахахахах ама много си кухичка, мари Наталио!
преди 5 месеца
0
От коя клоака изпълзя, изрусен аниме герой такъв?
...
преди 5 месеца
0
Шитко и Гери- Кортизол и срещу Б. Т. Р. и Щурците да тръгнат да бягат, пак няма и да ги стигнат. Нищо свежо, нито смислено няма в разни "яки" и разплути дупари и свалящи се шапки, ама толкова си могат хората.
Хахахахах
преди 5 месеца
-1
По-добре звучи Дриско и Дери-На-Кол


HOTARENA.NET ВЪВ FACEBOOK
HOTARENA.NET ВЪВ GOOGLE+
Google+
© 2010 - 2018. HotArena | Всички права запазени