След грандиозния успех на юнската премиера, на 14 август, 21.00, сцената на Летния театър във Варна отново ще завладеят „Котките” от прочутия мюзикъл на А. Л. Уебър. Постановката на Държавна опера Варна е дело на майстора на мюзикъла в България, проф. Светозар Донев, хореограф-постановчика Анна Донева, диригента Страцимир Павлов, сценографа Иван Токаджиев и костюмографа Ася Стоименова. Фотография Росен Донев.
В изключително забавния и красив спектакъл, сред многолюдното котешкото общество сега своето певческо, танцово и актьорско майсторство ще покажат: Отец Двузаконие - Людмил Петров; Манкъстрап - Велин Михайлов; Ръм Тъм Таг - Нейчо Петров – Реджи; Деметра - Сребрина Соколова ; Бомбалулина - Филипа Руженова; Гризабела - Даниела Димова; Мангоджери - Николай Димитров; Рампълтийзър - Калина Жекова; Джелилорум – Лиляна Кондова; Гъмби - Валерия Пейчева; Скимбълшак Бдж - Димитър Мартинов; Пер, театралният котарак - Пламен Георгиев; Бъстъфър Джоунс - Георги Ханджиев; Джемина - Мария Павлова; Макавити - Румен Стефанов.
Изпълнява се на български език
СВЕТЪТ ПОЩУРЯВА ПО \"КОТКИТЕ\"
\"Сър Андрю Лойд Уебър, съвременният гений на мюзикъла, внася неподозирани нови цветове и форми в този жанр. Идеята за своя шедьовър „Котките”, по сборника с детски стихове „Книга за практичните котки на Бай Посум” от Т. С. Елиът, той обмисля близо десет години. След премиерата в лондонския Уест Енд през 1981 г. идва американската постановка на Бродуей в Ню Йорк през 1982 г. Оттам насетне светът пощурява по „Котките”, а мюзикълът се поставя по цялото земно кълбо при огромен успех. Заедно с „Фантомът на операта”, „Котките” е най-дълго задържалото се на сцена представление. Аз се гордея с това, че всички мюзикъли на Уебър са ми предоставени с право на моя собствена постановка. Така беше с „Исус Христос суперзвезда”, „Йосиф и фантастичната му пъстра дреха”, същото е и с „Котките”, разказва режисьор-постановчикът проф. Светозар Донев.
НИЕ СМЕ ЕДНА КОТКА
\"Фокусирана съм върху хората, с които работя и следвам процес, който моделирам и изграждам по/със/за тях. Със заложените човешки характеристики в котешкия свят работихме върху цялостен танцов и поведенчески образ. Артистите може би не са типичните артисти за мюзикъл, с които винаги се сравняваме, имат може би няколко килограма в повече, не са достатъчно високи или нещо друго, но всичко това е част от реалния живот, в който всички живеем. Затова, това което ще видите като визия и танц на „Котките” сме вие и аз, всеки от нас. Една хореография за истинските хора и истинските котки. В целия процес на работа всички ние сме екип. Не постановъчен екип и изпълнители. Ние сме един организъм, една Котка, една Цел\", подчертава хореограф-постановчикът Анна Донева.
ФИЛОСОФЪТ ЮНГ И \"КОТКИТЕ\"
Диригентът Страцимир Павлов намира връзка между теорията на психолога Карл Густав Юнг за архетиповете, които се повтарят в човешката природа и котешките персонажи. Според него, „Котките” пресъздават теорията на Юнг по един много забавен начин. Открояват се няколко типажа, като пълничкия веселяк, за когото най-важно е да пийне и да хапне или пък котарака-сваляч, известен край морето като „гларус”. В случая, на Нейчо Петров-Реджи, когото зрителите познават като Исус Христос в мюзикъла „Исус Христос суперзвезда”, му се налага да слезе, така да се каже, от висините на божественото и да се принизи до нивото на котарака-коцкар И при дамите се срещаме с различни типажи - залязващата бивша красавица в образа на Гризабела, кокетките Деметра, Бомбалурина и Гъмби, които изпитват силна страст към опасни мъже и т.н. В мюзикъла всички изобразени архетипове имат шанса да отидат на едно друго ниво на съществуване, да еволюират и да пристъпят в котешкия рай. Към новия свят ги повежда Бай Двузаконие, в който виждам фигура, аналогична на библейския Мойсей.\"