Как шефът на Софийската опера затвори устата на оперната дива Дарина Такова

https://hotarena.net/pod-pricel/kak-shefat-na-sofiyskata-opera-zatvori-ustata-na-opernata-diva-darina-takova HotArena.net
Как шефът на Софийската опера затвори устата на оперната дива Дарина Такова

Несменяемият директор на Софийската опера Пламен Карталов успя да накара примата Дарина Такова да си затвори устата и да спре да говори истини за управлението на г-н директора и ниското ниво на Софийската опера, до което я докара управлението му, пише сайтът govoriotkrito.bg

Цял живот Карталов е работил директор – три поредни от общо четири мандата в Софийската опера, НДК, Русенската опера, Музикалния театър, Камерната опера в Благоевград, Академията „Борис Христов“ в Рим.

Всички, които са работили с него са категорични, че той притежава хамелеонски качества и винаги се равнява по силните на деня. Като „хитър, деспотичен и  отмъстителен“ го определят и сегашните му подчинени. Те никога няма да застанат с имената и лицата си, за да кажат мнението си. И това е разбираемо! Единственото, което могат да правят тези хора е да пеят, танцуват и свирят. Едно провинение пред шефа ще ги прати в забвение и няма да видят сцена, докато се пенсионират.

Та, месеци преди конкурса за директор на Софийската опера, който се отлага вече цяла година Карталов изигра хитро картите си с Дарина Такова.

В предишния конкурс, преди четири години“, тя се изправи в титаничен сблъсък с „маестрото“ за поста му, но бе смазана. От системата и от връзките на Карталов. Всеки може да види записите от проведения конкурс. Такова представи блестяща концепция, която можеше да превърне Операта в европейски театър. Карталов бръщолеви глупости, че благодарение на спектаклите из чукарите на Белоградчик, той дава поминък на населението там. Видите ли, цяла България се изсипва да гледа опера и харчи парите си по хотели и заведения.

Сега предстои нов конкурс. Не е сигурно дали Дарина Такова няма да се яви и този път да успее да „гътне“ академика.

Затова „гениалният“ познавач на Вагнер я омагьоса и успя буквално да й затвори устата, а преди време я наричаше „бивша певица“.  

Планът е прозрачен, но и много добре обмислен. Както е известно, дъщеря на Дарина Такова е младата певица Мила Михова. Като ученичка на майка си Мила притежава всички качества да стане успешен артист.

Тя вече гастролира по различни сцени по света и то в трудни партии като тази на Абигаел от „Набуко“. Добре, но отношения на майка й с шефа на Софийската опера правят невъзможна появата й на сцената в София. Самата Михова скоро се похвали в национален ефир, че е получила лично предложение от г-н Карталов да гостува в спектакъл на „Травиата“ в ролята на Виолета Валери. ЧУДО! Колко благороден е Карталов, как цени младите таланти!

Удар в десетката и в сърцето на майката на сопраното Мила Михова – Дарина Такова!

Коя майка ще е луда да скочи срещу щастието на рожбата си? По принцип всеки който познава Дарина знае, че някой трудно ще я накара да мълчи. Е, Карталов успя!

Припомняме избрани части от интервю на Дарина Такова след конкурса да директор на Софийската опера през 2018г., което певицата дава за сайта toest.bg.

Диагнозата на Софийската опера и балет е ясна – посредственост с претенция за високо изкуство. Това е един театър, който вече повече от 15 години съществува в услуга на ръководството си вместо в полза на артистите и публиката”.

„В театъра има неглижирани с години проблеми. На първо място е абсолютното занемаряване и изтощаване на музикалните състави. Оркестърът от години е без главен диригент, което е фундаментална липса за оркестър с отговорностите и натовареността на институция като най-големия ни оперен театър“.

Едни и същи артисти на практика пеят всичко – от Вагнер до детски спектакли, минавайки и през класическия репертоар, който в последните години е доста ограничен заради Вагнеровите пристрастия на настоящия директор. При балета проблемите са липсата на финансова независимост, ограничената трупа и лошите условия за поддържане на здравословен физически тонус“.

“Създаваните продукции (с изключение на тези, които Операта купува или наема от чужбина – „Аида“ и „Норма“ на режисьора Уго де Ана, „Силата на съдбата“ на Пиер Франческо Маестрини) имат съмнителни художествени качества“.

„Само за миг си представете, че 95% от постановките в Народния театър „Иван Вазов“ са режисирани от един и същи човек и този човек е директор на театъра. Само така може да си обясните абсурда в Софийската опера и колко е странно, че това не прави впечатление на никого“.

„У Пламен Карталов оценявам хладнокръвието, с което пристъпи към този пост за четвърти път. Ако той самият не вижда проблем в това, никой друг няма да го види“.

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.