Един от най-обичаните, талантливи и достойни родни музиканти се оказа замесен в грозен скандал с кражба на музика, без да има каквато и да е вина. Това е Орлин Горанов. Композиторът на един от последните му хитове директно е копирал песен на Майкъл Джексън, записана преди повече от 20 години, представяйки я за своя. Родната звезда приел да изпълни парчето, без дори да подозира за злоупотребата. Сега Орлин е съсипан заради позорната ситуация.
Проблемната песен на Орлин Горанов е „Тунел от самота”, която направи своята премиера още през пролетта. Едва наскоро обаче почитатели на Майкъл Джексън случайно се заслушали в парчето, откривайки, че то звучи точно като една от недовършените песни на Краля на попа. Въпросната мелодия е слабо популярна за широката публика, но добре известна на най-заклетите фенове на починалия преди 11 години световен изпълнител. Името на песента на Джако е „Fall Again” и може да се намери в платформата Ютюб. Там може да се чуе и парчето на Орлин Горанов, за да се направи сравнение. Приликата се забелязва веднага дори и от неспециалисти, а за музикант е невъзможно да не разбере, че става въпрос за една и съща мелодия.
Според официалната информация, като автор на музиката на българската песен се подписва Светослав Лобошки, докато песента на Джексън е писана специално за него от Уолтър Афанасиев и Робин Тик. Краля на попа прави демо запис през 1999 г., но песента така и не е завършена. Демото е издадено 5 години по-късно. Така и не набира голяма популярност, така че не е изключено Орлин Горанов никога да не го е чувал. Водещият на предаването „Последният печели” по БНТ в случая няма участие в кражбата на музиката, а най-вероятно е жертва на недобросъвестните си автори, както и на продуцента на парчето „Тунел от самота” Игор Марковски, които са му предложили песента, твърдят запознати. Светослав Лобошки е популярен предимно като автор на песни за чалгата. Той от години записва парчета за фестивала „Пирин фолк” и за певци на компаниите „Пайнер” и „Ара”, установи „Уикенд”.
Специално за „Уикенд” един от популярните родни композитори свери нотите на двете песни. „Всичко в българската версия е свалено едно към едно от Майкъл Джексън – хармония, тоналност, мелодия! Само с два изменени тона в атаките, за да не го хване човек от раз”, коментира въпросният композитор, който пожела да остане анонимен. Той уточни, че оригиналната песен е в Ми минор, а българското копие – в Си минор. Сравнението, което направи за „Уикенд”, е в Ла минор, а целта – да покаже ясно еднаквостта на мелодичната и хармоничната линия.
Родни музиканти вече търсят контакт с компанията, която държи правата над творчеството на Майкъл Джексън, за да я уведомят за злоупотребата.
Гого
преди 3 години
Вие .медиите търсите само сензации,без да си имате лонятие от изкуство!!!!
Коментирай